Kaip sunervinti grafinį dizainerį | tamsoje.lt

DizaineriaiGrafinis dizainas – tai lygiai toks pats darbas kaip ir kiti darbai. Nieko ypatingo. Dizaineriai taip pat bendrauja su klientais, stengiasi, kartais vėluoja, daro klaidas ir jas taiso. Jie ruošia “produktą”. O tam, kad jį tinkamai paruošti reikia daug analizuoti, galvoti ir kas svarbiausia - bendrauti su užsakovu. Čia ir yra didelė bėda. Tas bendravimas…

Jeigu Jūs esate užsakovas – atskleisiu Jums keletą linksmų faktų apie tai, kaip galima sunervinti grafinį dizainerį. Jei Jūs esate dizaineris – tiesiog užjaučiu. Šita medžiaga – tai mano ir kitų dizainerių karti patirtis. Taip – praktikoje tas tikrai nekelia šypsenos, bet kai pasakoji tokius dalykus draugams po darbo – kartais negali nustot juoktis.

Atmintinė. Kaip užsakovui elgtis su dizaineriu.

1) Jūs užsakėte maketą (logotipą, vizitinę, skrajutę, lankstinuką, plakatą, lipduką, tinklalapį – nesvarbu). Būtinai pasakykite, kad tai turi būti kažkas “WOW”, “SUPER”, “Ledas” ar dar kas. Negailėkite emocijų. Tik tokius žodžius mes (dizaineriai) ir suprantam…

2) Kitas svarbus žingsnis – paprašykite, kad maketas būtų gražiausias už visus kitus (kurie tik egzistuoja).

3) Reikalaukite, kad po maketo (tam tikros reklamos) gamybos jis (jį – reklama) iškarto neštų pelną.

4) Kai dizaineris Jūsų paprašys medžiagų maketui (tekstų, reklamuojamų gaminių nuotraukų, kontaktinių (ar įmonės) duomenų) – pasakykite: “Parašyk pats ką nors”. Arba dar geriau: “Tai kas čia dizaineris tu ar aš? – Galvok pats”. Ir finalas: “Surask internete”

5) Medžiagų maketui patartina nepateikti kuo ilgiau. Tempkite laiką ir nuolat klauskite: “Kodėl taip ilgai darai?!”. Mes (dizaineriai) tiesiog “kaifuojam” nuo terminų “tempimo”.

6) Jeigu ir nusprendėte pateikti medžiagų maketui – tekstą duokite “Microsoft Excel” (XLS) formate (ir būtinai su gramatinėmis klaidomis), paveiksliukus (nuotraukas) kuo mažesnius ir patartina “Microsoft Word” (DOC) dokumente. Taip pat tinka ir “Open Office” formatai. Bendrai, nesvarbu – dizaineriai viską atidarys…

7) Visus dokumentus su tekstais ir nuotraukomis užvadinkite kaip tik sugalvosite. Būtinai pateikite 3 ar 4 vienodas nuotraukas su skirtingais pavadinimais, nurodydami į tai, kad jie turėtų būti skirtingose maketo vietose. Trumpiau tariant – kuo daugiau neaiškumų, tuo geriau. Mes mėgstam galvosūkius.

8) Atėję pažiūrėti maketo eskizą būtinai pasakykite, kad tai yra mėšlas ir liepkite viską perdaryti, kad būtų “GERAI”

9) Sekančioje eskizo peržiūroje pasakykite, kad nuotraukos (ir kitos anksčiau pateiktos medžiagos) yra blogos. Pakrapštykite galvą ir pasakykite: “Suklydau tikriausiai”

10) Pateikite kitas medžiagas maketui po kokių 2 – 3 savaičių ir būtinai vėl “Word’e” (DOC) arba “Excel’yje” (XLS). Grafiką galite duoti dar mažesnių formatų negu pirmą kartą.

11) Dar vienas svarbus momentas – medžiagas duokite pabraižytuose CD diskuose. Ar net geriau “Floppy” diskeliuose (įrašykite į senas niekur nenaudojamas laikmenas).

12) Kai su medžiagomis lyg ir viskas tvarkoje – pareikalaukite perdaryti maketą dar kokius 5 – 10 kartus. Sakykite, kad nepatinka. Jūs gi mokate pinigus.

13) Kankinkite dizainerį dėl įvairiausių smulkmenų: spalva, maketo išdėstymas, šrifto tipas ir dydis…

14) Dar porą maketo variantų – visai būtų neblogai. Kam? Nes nuotaika bloga. Tiesiog reikia išsilieti…

15) Kai jau sumaketuota apie 20 variantų – liepkite grįžti prie pačio pirmo (eskizinio) ir tobulinti būtent jį.

16) Paprašykite atsiųsti maketo pavyzdį ir pasakykite, kad “NEATSIDARO”. Kartokite procedūrą 10 karų. Jei daugiau – tik geriau.

17) Kai atsidarysite maketą ant savo kompiuterio – pasakykite, kad jis atrodo visai kitaip. Reikalaukite vėl keisti spalvas ir dydžius.

18) Jeigu pavyko visas “smulkmenas” suderinti – prieiname prie gamybos proceso.

19) Kai jau visi darbai į pabaigą (spauda, pjovimas) – reikalaukite maketą sumažinti ar padidinti. Tai jau viskas padaryta – kas yra padidinti? Ar čia problema?…

20) Po maketo gamybos pasakykite, kad “gal ir nereikėjo koreguoti”

21) Jeigu maketas buvo internetinės svetainės dizainas – nuolat skambinėkite ir klauskite kada į tinklalapį ateis lankytojai, kaip juo naudotis ar kažkas panašaus. Kada gi tas vaizdas atneš pinigus?

22) Dar dėl tinklalapių. Nepamirškite paklausti: “O kelintoj googlo eilutėje aš busiu?”.

23) Sumokėkite dizaineriui tik ketvirtadalį pinigų. O kaip kitaip? – Tiek laiko sugaišta…

24) Aplamai – dizaineris turi žinoti ir mokėti daryti viską. Sumaketuoti, pagaminti, pakabinti, parduoti, paskaičiuoti…

25) Rėkit, barkit mus. Mes tai labai mėgstam. Mes tiesiog mylim Jus. Užsakovai…

Platinti galima patalpinus nuorodą į šitą tinklaraštį. Autorius: Andrej Galin, parašyta: www.tamsoje.lt

Palikti atsiliepimą