SpalvosNustatyta, kad spalvos veikia žmogaus savijautą ir nuotaiką. Pavyzdžiui, išbandyta, kad melsva spalva sukelia šalčio jausmą, net jei tokia spalva išdažytoje patalpoje būtų kambario temperatūra (~24 °C). Tokios pačios temperatūros geltoname kambaryje gali būti per šilta. Taip pat manoma, kad spalvos turi įtakos atsirandant įvairiems negalavimams, ligoms ar su jais kovojant. Dar antikos laikais taikyta spalvų terapija, kurios tikslas – padėti išgyti nuo kai kurių ligų ar atstatyti dvasinę pusiausvyrą.

Sveikata, religija ir kiti panašūs dalykai mūsų nedomina. Mums aktualus dalykas – spalvų derinimas plakatuose, brošiūrose, žurnaluose, tinklalapiuose ir kituose maketuose. Tad šitame straipsnyje mes kalbėsime apie tai, kaip spalvos veikia žmogaus nuotaiką. Ką jaučia žmogus matydamas vieną ar kitą spalvą?…

Spalvos reklamojeBalta – šalta, pati šviesiausia spalva. Balta asocijuojasi su švara, grynumu, tyrumu ir nekaltybe. Balta gali reikšti ir neprieinamumą, norą išlaikyti atstumą. Azijoje tai gedulo, o Europoje ir JAV – laimės spalva.

Pilka. Ši spalva asocijuojasi su praktiškumu, amžinybe, solidžiais dalykais gyvenime, konservatyvumu, saugumu, branda. Per daug pilkos nekelia jokių jausmų, tačiau panaudojus ją protingai – produktui prideda solidumo. Pilki atspalviai ar šešėliai siejasi su senatve, mirtimi, depresija, niūrumu.

Juoda spalva daugeliui žmonių daro neigiamą poveikį. Ji asocijuojasi su mirtimi, gedulu, depresija. Juoda – taip pat šalta spalva. Tai, kas juoda, – paslaptinga ir neperprantama. Azijoje juoda – laimės spalva, ji siejama su turtu.

Mėlyna – mėgstamiausia mūsų platumų spalva. Jai priskiriama daugybė teigiamų savybių. Mėlyna – tai viltis, ištikimybė, nostalgija, visa, kas platu, didu, rimta. Mėlyna spalva sukelia pasitikėjimą. Tai šalta spalva. Ši spalva padeda atsipalaiduoti, suteikia pusiausvyros ir harmonijos.

Indigo – tai labai sodri mėlyna spalva, taigi jos poveikis dar intensyvesnis. Indigo – mistiška, veikianti pasąmonę ir dvasines jėgas žadinanti spalva. Be to, ši spalva simbolizuoja pusiausvyrą, laisvumą, taikingumą.

Ruda. Ši spalva dažniausiai siejama su patikimumu, stabilumu bei draugyste. Tai yra žemės spalva ir asocijuojasi su natūralumu bei organiškumu. Tačiau Indijoje ši spalva reiškia gedulą.

Raudona spalva – labai stiprus stimuliatorius. Psichologinis raudonos spalvos poveikis – stimuliuoja jausmus, įkvepia pasitikėjimą savimi. Raudona spalva simbolizuoja aktyvumą ir jėgą, gyvenimo džiaugsmą, energiją. Ši spalva suteikia šilumos, sukelia erotinę įtampą. Pastebėjote, kad dauguma erotinių prekių, apatinio trikotažo ir panašių tinklalapių naudoja būtent šitą spalvą?

Oranžinė spalva sukelia malonias svajones. Ji yra proto ir žinojimo simbolis. Tai šilta spalva, spinduliuojanti žvalumą, gyvenimo džiaugsmą, saugumą, jaukumą ir šilumą. Ši spalva gerina mūsų gebėjimą kontaktuoti su aplinka, padeda išsivaduoti iš slogios nuotaikos. Modernių klinikų, sanatorijų, mokyklų interjere gali būti daug oranžinės spalvos. Oranžinė spalva (kaip ir raudona) suteikia “dinamikos” jausmą (energijos jausmą).

Rožinė. Tai yra tikroji meilės spalva. Tai raminanti spalva. Rožinė spalva sekina bei užgniaužia agresiją. Ši spalva siejasi su romantika, lengvumu, švelniais jausmais.

Žalia spalva – tai gamta, pasitikėjimas, atgimimas, ramybė. Žalia spalva suteikia žvalumo ir padeda sutelkti dėmesį. Tai – harmonijos, taikos spalva. Žalia spalva yra labiausiai raminanti iš visų spalvų. Ši spalva sukelia pasitikėjimą savimi, įkvepia idėjų.

Žydra spalva – raminanti, švelninanti atsiradusius svyravimus. Ji mažina susierzinimą, neigiamas emocijas. Šita spalva taip pat simbolizuoja idealizmą ir kūrybiškumą.

Violetinė spalva – tai ypatinga spalva. Ji yra raudonos ir mėlynos spalvos mišinys. Violetinė simbolizuoja ribos peržengimą ir aktyvina mūsų pasąmonę. Gyvenimui keičiantis ar tada, kai gilinamasi į save, jaučiamas violetinių tonų poreikis. Violetinė spalva taip pat siejama su magija ir mistika.

Geltona – šviesos, aukso ir šlovės spalva. Geltona spalva suteikia laimės, energijos, pusiausvyros ir džiaugsmo pojūtį. Johanas Volfgangas fon Gėtė teigė, kad geltona spalva tinginį paverčia darbštuoliu – dėl to ši spalva neretai naudojama įstaigose, seminarų, konferencijų salėse.

Teisingai parinktos spalvos reklaminiame makete – psichologiškai veikia mūsų jausmus, norus, kelia mums vienokias ar kitokias asociacijas. Spalvų suteikiamos emocijos veikia mus daug labiau nei galime įsivaizduoti…

Palikti atsiliepimą